Rabu, 22 Julai 2009

Kembalinya Seorang Warga Badlishah Mengadap Ilahi




Ciuman terakhir seorang ibu buat puteri kesayangan yang kembali ke Rahmatullah setelah cedera parah melencur seluruh badan dalam satu kebakaran dirumahnya di Kulim Khamis lepas. Setelah anak kesayangan berada dalam rawatan rapi Hospital Alor Setar selama 4 hari. Puteri kesayangan menghembuskan nafas terakhir sekitar jam 2.00 petang Isnin lepas.

Jenazahnya adik Munirah Mohd Zulkifli sampai di Mesjid Parit Tok Ngah pada jam 12.20 pagi selasa,lalu disembahyangkan . Setelah itu suasana sayu menyelubungi malam yang semakin dingin dengan ciuman terakhir terakhir dari ahli keluarga terdekat terutama ibunya. Jenazah juga dikebumikan di tanah perkuburan berhampiran mesjid.

Keluarga seorang pesara itu cuma memiliki dua anak perempuan, yang meninggal, Munirah berumur 13 tahun dan kakaknya Shahirah yang setahun lebih dewasa juga cedera parah dan masih di Hospital Alor Setar. Bapa kepada dua puteri itu yang juga cedera dalam kebakaran itudan masih berada di Hospital Kulim.

Orang ramai yang berada disitu sejak jam 12.00 malam melihat betapa raut muka "si Ibu" yang begitu tabah menghadapai musibah tersebut. Mengikut YB Titi Serong, " inilah solat jenazah yang paling larut malam saya ikuti, apapun itulah yang paling "afdal".

Proses pegkebumian selamat pada jam 2.00 pagi.

Puteri Kesayangan sudah mati syahid, semuga rohnya di rahmati oleh Allah SWT...

Al Fatihah kita sedekahkah kepada almarhummah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan