Khamis, 24 September 2009

Majlis Sumbangan Aidil Fitri 1430



Alhamdulillah majlis sumbangan untuk golongan kurang bernasib baik telah dilaksanakan pada hari Jumaat terakhir Ramadhan.Sumbangan pertama di laksanakan dari rumah ke rumah di sekitar Kg Air Merah sebanyak 6 orang, kebanyakan ibu tuggal yang ketiadaan waris.Rombongan penyerahan seramai 5 orang yang diketuai oleh Pengerusi BKS En Mohd zakuan Abu Bakar . Turut serta Pengerusi BKSI Ust Azhar Mansor dan ahli BKSI iaitu Cikgu Non, Cikgu Sanusi dan Cikgu Awi.Selepas itu rombongan bergerak ke Padang Serai untuk sumbangan di Kg Teluk Binu sebanyak 10 orang, juga ibu tunggal.

Sumbangan adalah dari ahli-ahli Badan Kebajikan Staf Islam SMK Sultan Badlishah. Jumlah yang terkumpul melebihi RM 5K. Sebanyak RM 2.3K diagihkan kepada fakir miskin di Kawasan Pokok Sena di bawah inisiatif PK Petang. Selebihnya diagihkan di sekitar kawasan Kulim.

Sumbangan yang diberi kepada penerima adalah barangan keperluan harian (beras, gula, kopi, teh, minyak masak, susu, beras ketupat) dan wang tunai RM50.00. Ini bermakna setiap penerima mendapat barangan dan wang tunai berjumlah melebihi RM 100.00.

Moga-moga usaha murni ini dapat dilaksanakan lagi pada Ramadhan tahun hadapan Insyaallah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan